A projekt keretében többek közt egy többfunkciós járműjavító csarnokot, valamint hozzá tartozó irodákat is kialakítanak.

 

Mintegy 5,5 milliárd forintból valósul meg a kaposvári járműtelep kivitelezése a Magyar Építő Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. közös munkájával. A Cseri úti telephelyen a város saját karbantartó helyet hoz létre 40 darab új gázüzemű és elektromos meghajtású busz, illetve a meglévő diesel üzemű buszok számára.

Legutóbb tavaly számoltunk be a járműtelep készültségi állapotáról, amikor javában zajlott az építkezés.

A beruházás tartalmazza:

  • egy négyezer négyzetméteres járműjavító csarnok,
  • funkcionális tárolóépületek,
  • üzemanyagtöltőállomások (hagyományos, elektromos és CNG üzemanyag),
  • valamint irodaépület, porta, zöldterület és 18 ezer négyzetméternyi térburkolat kialakítását.

A beruházó sajtóbejárást tartott a helyszínen, ahol lapunk megtudta, hogy az épületek és létesítmények már teljesen elkészültek, a csarnokhoz tartozó eszközök, gépek és berendezések leszállítása pedig, amely külön beruházás keretében valósul meg, már folyamatban van.

 

Fontos szempont volt a környezettudatosság

Az eredeti telephely két darab elektromos töltési lehetősséggel bírt, ezen kívül további öt darab elektromos busz töltésére lesz lehetőség az új telepen.

A bejáráson elhangzott, hogy külön büszkeség számukra, hogy a környezettudatossági szempontokat figyelembe véve a csarnok hűtését hőszivattyúval oldották meg. A telepen ezen kívül kis energiafelhasználással nagy fényerősséget lehet elérni. A távhőnél maradó gázhőt az év végére nyilvánosan megnyitják a lakosság számára.

 

 

Határidőre elkészül a projekt

A munkaterületet 2017 márciusában vették át, és 2017 őszén kezdődött meg a kivitelezés, a munka pedig az akkor a területen lévő régi, elavult épületek bontásával kezdődött meg – mondta el a Magyar Építő Zrt. képviseletében Seres György, főmérnök. Hozzátette, hogy az építkezés során sok kihívást okozott a területhez közel lévő dombság rendezetlen talajvizei – emiatt nehezebben folytak az alapozási munkálatok, de határidőre elkészül a beruházás.

A projekt egyik legjelentősebb része a járműjavító-műhely, amely több szekcióra osztható:

  • 5 ajtós/5 kapus javítórész a CNG buszoknak,
  • diagnosztikai akna, ahol a buszok komplex vizsgáztatását lehet lefolytatni,
  • 3 ajtós/3 kapus javítórész az elektromos buszoknak,
  • két műhelyrészt közrezáró szociális bejárat.

 

 

Az épület első és második emeletén irodákat, öltözőket, oktatóhelyiségeket, ruhatárat és irattárat alakítottak ki.

A telephelyen az A épület irodaházként funkcionál majd, van egy B porta, ahol a gyengeáramú és biztonságtechnikai rendszerek kezelése is történik majd. A projekt teljes befejezése néhány hónapon belül várható.

 

További képeket a projekt galériájában talál.